miercuri, 17 noiembrie 2010

Concurenta Perfecta

Concurența perfectă este un model al teoriei economice. Acest model descrie o formă ipotetică a pieței în care nici un producător sau consumator nu are puterea de a influența prețurile de pe piață. Aceasta ar conduce la un rezultat eficient, ținând cont de definiția standard a economiei (Pareto-eficiența). Analiza piețelor perfect competitive asigură fundamentul teoriei cererii și ofertei.
Supoziții în cazul concurenței perfecte

   Concurența perfectă trebuie să îndeplinească șase parametri:
  • Atomicitate -- pe o piață oarecare, există un număr mare de mici producători și consumatori, fiecare fiind însă atât de neînsemnat, încât acțiunile unuia nu au impact asupra cantităților produse sau prețurilor de vânzare ale celorlalti, firmele considerând prețul dat.
  • Omogenitate -- bunurile si serviciile sunt substitute perfecte.
  • Informații perfecte și informații complete -- firmele și consumatorii cunosc prețurile fixate de toate firmele.
  • Acces egal la tehnologie -- toate firmele au acces la tehnologiile de producție.
  • Mobilitate -- resursele (incluzând informația) sunt mobile, firmele producătoare putând părăsi piețele în care înregistrează pierderi, orientându-se spre cele profitabile.
  • Intrare liberă -- orice firmă poate intra sau ieși de pe piață după bunul plac.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu